অধ্যক্ষের বাণী

আমাদের এই ঐতিহ্য মন্ডিত কলেজের শিক্ষার্থীরা পরিপূর্ণ ও সমৃদ্ধ মানুষ হিসেবে গড়ে উঠে দেশ ও জাতিকে সার্বিক সেবা প্রদান করুক এই আমদের কামনা। আজকের এই কলেজটি অদূর ভবিষ্যতে একটি অপ্রতিদ্বন্দ্বি মহিলা বিশ্ববিদ্যালয়ে পরিণত হয়ে নারী শিক্ষা ক্ষেত্রে এক অনন্য ভূমিকা রাখবে এটি আমি মনে প্রাণে বিশ্বাস করি। আমদের ওয়েব সাইটের মাধ্যমে শিক্ষার্থী,অভিভাবক ও শুভানুধায়ীদেরকে সকল প্রয়োজনীয় তথ্য সুবিধা দিতে পারার আশাবাদ ব্যক্ত করছি। এ কলেজের উত্তরোত্তর শ্রীবৃদ্ধি ঘটুক, মহান আল্লাহ্'র কাছে এই কামনা করি।

উপাধ্যক্ষের বাণী

দিনাজপুর সরকারি মহিলা কলেজ, দিনাজপুরের ঐতিহ্যবাহী নারী শিক্ষা প্রতিষ্ঠান। স্নাতক (সম্মান) পযর্ন্ত পাঠদান কারী এ শিক্ষা প্রতিষ্ঠানের ভবিষ্যৎ সমৃদ্ধি ও সম্ভাবনার প্রবল সুযোগ রয়েছে। সম্ভাবনাময় এ শিক্ষা প্রতিষ্ঠানটির বিশ্ববিদ্যালয় পর্যায়ে উন্নীত হওয়ার সমূহ উজ্জ্বল সম্ভাবনা রয়েছে এতে কোন সন্দেহ নেই। উত্তর জনপদের এ প্রতিষ্ঠানটির সাথে সংশ্লিষ্ট অত্র অঞ্চলের সকলের প্রতি রইল প্রীতি ও শুভেচ্ছা।

Visitor Counter

free website counter

Code and Conducts

  1. Students should wear College Uniform.
  2. Students should reach on time in the classroom.
  3. Students will be caring their ID cards.
  4. Students can go to the canteen only during break time.
  5. After entering college, students must go straight to classes. If they do not have a class, they should go to library, seminar room or unoccupied classrooms. Sitting anywhere else is strictly prohibited.
  6. Students not wearing apron will not be allowed to enter the laboratory.
  7. Any kind of Make up or Jewellery is not allowed in the practical classes.
  8. Any entertainment/music gadget, mobile phones, etc. is not allowed in classroom, lab, library, or seminar room.
  9. Students who are unable to attend classes for any reason must take prior permission. In case of illness or accident information should be sent to the head of the department through written application with proper document like medical certificate etc.
  10. Regardless of the reason, leave cannot be granted for more than 25% of the total teaching days in the session. Those who have been absent or on leave for more than 25% of the teaching session would be non-collegiate.
  11. Students should behave and perform appropriately, attend classes regularly and exhibit good academic performance.
  12. Any serious violation of the examination rules or misconduct by students or improper behaviour by students in the examination hall, and attempts to use influence to get undue benefits would lead to penalty or cancellation of examination as decided by the Examination committee or Controller of examination.

নোটিশ বোর্ড